Script Error 4.0 - Printable Version +- Frictional Games Forum (read-only) (https://www.frictionalgames.com/forum) +-- Forum: Amnesia: The Dark Descent (https://www.frictionalgames.com/forum/forum-6.html) +--- Forum: Custom Stories, TCs & Mods - Development (https://www.frictionalgames.com/forum/forum-38.html) +---- Forum: Development Support (https://www.frictionalgames.com/forum/forum-39.html) +---- Thread: Script Error 4.0 (/thread-16350.html) Pages:
1
2
|
RE: Script Error 4.0 - Cruzore - 06-23-2012 Woops, you have to use if(GetLocalVarInt("Lever1") == 1 && GetLocalVarInt("Lever2") == 1 && GetLocalVarInt("Lever3") == 1 && GetLocalVarInt("Lever4") == 1 && GetLocalVarInt("Lever5") == 1 && GetLocalVarInt("Lever6") == 1) RE: Script Error 4.0 - GoranGaming - 06-23-2012 Still doesn't work ///////////////////// //BEGIN LEVER SCRIPT ///////////////////// void PullLever1(string &in asEntity, int alState) { if(alState == 1){ AddDebugMessage("Lever 1 is in the right position", false); SetLocalVarInt("Lever1", 1); PlaySoundAtEntity("", "lever_mech_min_max", asEntity, 0.0f, false); }else if(alState == 0){ SetLocalVarInt("Lever1", 0); AddDebugMessage("Lever 1 is in the wrong position", false); }else if(alState == -1){ PlaySoundAtEntity("", "lever_mech_min_max", asEntity, 0.0f, false); AddDebugMessage("Lever 1 is in the wrong position", false); SetLocalVarInt("Lever1", 0); } if(GetLocalVarInt("Lever1") == 1 && GetLocalVarInt("Lever2") == 1 && GetLocalVarInt("Lever3") == 1 && GetLocalVarInt("Lever4") == 1 && GetLocalVarInt("Lever5") == 1 && GetLocalVarInt("Lever6") == 1){ } } void PullLever2(string &in asEntity, int alState) { if(alState == -1){ PlaySoundAtEntity("", "lever_mech_min_max", asEntity, 0.0f, false); AddDebugMessage("Lever 2 is in the right position", false); SetLocalVarInt("Lever2", 1); }else if(alState == 0){ AddDebugMessage("Lever 2 is in the wrong position", false); SetLocalVarInt("Lever2", 0); }else if(alState == 1){ SetLocalVarInt("Lever2", 0); PlaySoundAtEntity("", "lever_mech_min_max", asEntity, 0.0f, false); } if(GetLocalVarInt("Lever1") == 1 && GetLocalVarInt("Lever2") == 1 && GetLocalVarInt("Lever3") == 1 && GetLocalVarInt("Lever4") == 1 && GetLocalVarInt("Lever5") == 1 && GetLocalVarInt("Lever6") == 1){ } } void PullLever3(string &in asEntity, int alState) { if(alState == -1){ PlaySoundAtEntity("", "lever_mech_min_max", asEntity, 0.0f, false); AddDebugMessage("Lever 3 is in the right position", false); SetLocalVarInt("Lever3", 1); }else if(alState == 0){ AddDebugMessage("Lever 3 is in the wrong position", false); SetLocalVarInt("Lever3", 0); }else if(alState == 1){ SetLocalVarInt("Lever3", 0); PlaySoundAtEntity("", "lever_mech_min_max", asEntity, 0.0f, false); } if(GetLocalVarInt("Lever1") == 1 && GetLocalVarInt("Lever2") == 1 && GetLocalVarInt("Lever3") == 1 && GetLocalVarInt("Lever4") == 1 && GetLocalVarInt("Lever5") == 1 && GetLocalVarInt("Lever6") == 1){ } } void PullLever4(string &in asEntity, int alState) { if(alState == 1){ PlaySoundAtEntity("", "lever_mech_min_max", asEntity, 0.0f, false); AddDebugMessage("Lever 4 is in the right position", false); SetLocalVarInt("Lever4", 1); }else if(alState == 0){ AddDebugMessage("Lever 4 is in the wrong position", false); SetLocalVarInt("Lever4", 0); }else if(alState == -1){ SetLocalVarInt("Lever4", 0); PlaySoundAtEntity("", "lever_mech_min_max", asEntity, 0.0f, false); } if(GetLocalVarInt("Lever1") == 1 && GetLocalVarInt("Lever2") == 1 && GetLocalVarInt("Lever3") == 1 && GetLocalVarInt("Lever4") == 1 && GetLocalVarInt("Lever5") == 1 && GetLocalVarInt("Lever6") == 1){ } } void PullLever5(string &in asEntity, int alState) { if(alState == 1){ PlaySoundAtEntity("", "lever_mech_min_max", asEntity, 0.0f, false); AddDebugMessage("Lever 5 is in the right position", false); SetLocalVarInt("Lever5", 1); }else if(alState == 0){ AddDebugMessage("Lever 5 is in the wrong position", false); SetLocalVarInt("Lever5", 0); }else if(alState == -1){ SetLocalVarInt("Lever5", 0); PlaySoundAtEntity("", "lever_mech_min_max", asEntity, 0.0f, false); } if(GetLocalVarInt("Lever1") == 1 && GetLocalVarInt("Lever2") == 1 && GetLocalVarInt("Lever3") == 1 && GetLocalVarInt("Lever4") == 1 && GetLocalVarInt("Lever5") == 1 && GetLocalVarInt("Lever6") == 1){ } } void PullLever6(string &in asEntity, int alState) { if(alState == -1){ PlaySoundAtEntity("", "lever_mech_min_max", asEntity, 0.0f, false); AddDebugMessage("Lever 6 is in the right position", false); SetLocalVarInt("Lever6", 1); }else if(alState == 0){ AddDebugMessage("Lever 6 is in the wrong position", false); SetLocalVarInt("Lever6", 0); }else if(alState == 1){ SetLocalVarInt("Lever6", 0); PlaySoundAtEntity("", "lever_mech_min_max", asEntity, 0.0f, false); } if(GetLocalVarInt("Lever1") == 1 && GetLocalVarInt("Lever2") == 1 && GetLocalVarInt("Lever3") == 1 && GetLocalVarInt("Lever4") == 1 && GetLocalVarInt("Lever5") == 1 && GetLocalVarInt("Lever6") == 1){ } } ///////////////////// //END LEVER SCRIPT ///////////////////// void OnStart() { PlaySoundAtEntity("", "13_amb.ogg", "Player", 1.0f, false); SetEntityConnectionStateChangeCallback("lever_machine_lever01", "PullLever1"); SetEntityConnectionStateChangeCallback("lever_machine_lever02", "PullLever2"); SetEntityConnectionStateChangeCallback("lever_machine_lever03", "PullLever3"); SetEntityConnectionStateChangeCallback("lever_machine_lever04", "PullLever4"); SetEntityConnectionStateChangeCallback("lever_machine_lever05", "PullLever5"); SetEntityConnectionStateChangeCallback("lever_machine_lever06", "PullLever6"); SetLocalVarInt("Lever1", 0); SetLocalVarInt("Lever2", 0); SetLocalVarInt("Lever3", 0); SetLocalVarInt("Lever4", 0); SetLocalVarInt("Lever5", 0); SetLocalVarInt("Lever6", 0); } RE: Script Error 4.0 - Cruzore - 06-23-2012 Idk then, maybe someone else knows it here. RE: Script Error 4.0 - GoranGaming - 06-23-2012 Wait, am I stupid, there is nothing inside the function that checks if all levers are correct xD Yes, that was the problem xD RE: Script Error 4.0 - Cruzore - 06-23-2012 Good to know it worked, for future puzzles |