Facebook Twitter YouTube Frictional Games | Forum | Privacy Policy | Dev Blog | Dev Wiki | Support | Gametee


Poll: How did you like the start of SOMA? (Until you arrive at Lambda)
You do not have permission to vote in this poll.
Very boring. A bad way to start the game.
0%
0 0%
Most of it was boring, but set the game up somewhat at least.
0.75%
1 0.75%
Mediocre to play, but did the job it was supposed to.
3.73%
5 3.73%
Good, but not best part of the game. Set the game up nicely.
36.57%
49 36.57%
Perfect start of the game. Loved it.
58.96%
79 58.96%
Total 134 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Official Poll Regarding start of SOMA
Volkpartiet Offline
Junior Member

Posts: 1
Threads: 0
Joined: Oct 2015
Reputation: 0
#8
RE: Official Poll Regarding start of SOMA

(Writing this in Swedish because I feel I can't express myself good enough in English)

Helt fantastiskt start på spelet!
Att komma till kontoret för att göra hjärnskanningen gav ett litet smakprov på den där krypande känslan ni lyckas så fint med i era spel. Jag gick nog mer långsamt och försiktigt i korridoren från receptionen, förbi serverrummet och in i skanningrummet, än vad jag gjorde senare i spelet. Helt jävla underbar övergång under själva skanningsprocessen till Upsilon också. En blixt och hela världen är upp-och-ner.

Fienderna dök upp lite snabbare än vad jag räknade med också. Paniken i kombination med förvirringen av miljön var klockren. Jag tyckte också att de mekaniska fienderna i början var mer obehagliga än de humanoida senare i spelet. Framförallt de plågande ljuden de gjorde, fyllt med elektroniskt brus liknande dödsrosslande, var så underbart. Jag tror nog den mest obehagligaste punkten i början av spelet var roboten som sugit sig fast i konsollen, som man fick dra bort medan den bad en sluta för att den behövde det. En perfekt uppvisning av skräcken som väntade en: den typen av skräck som uppstår först när man stänger av spelet.
10-30-2015, 03:23 PM
Find


Messages In This Thread
Official Poll Regarding start of SOMA - by Thomas - 10-30-2015, 02:02 PM
RE: Official Poll Regarding start of SOMA - by Volkpartiet - 10-30-2015, 03:23 PM



Users browsing this thread: 1 Guest(s)